ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Πόσο αξιόπιστος είναι ο Δείκτης Μάζας Σώματος στο αδυνάτισμα;

Παραπλανητικός δείκτης για την υγεία θεωρείται από ειδικούς ο Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ). Μάθε το γιατί.
3
'
γυναίκα μεζούρα αδυνάτισμα ΔΜΣ

Ο Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ), μια μέτρηση που βασίζεται στο ύψος και το βάρος, αποτελεί τον κλασικό τρόπο μέτρησης του σωματικού λίπους – αλλά ίσως και να μην είναι τόσο αξιόπιστος τελικά. Υπήρξαν κριτικές ότι υπερεκτιμά την παχυσαρκία, επειδή οι άνθρωποι που έχουν περισσότερη μυϊκή μάζα (η οποία έχει μεγαλύτερο βάρος από το λίπος) συχνά κατατάσσονταν στην κατηγορία «υπέρβαροι».

Τώρα, μια έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση PLoS One δείχνει ότι ισχύει και το αντίθετο: όταν οι επιστήμονες υπολόγισαν το ΔΜΣ των συμμετεχόντων στη μελέτη, μόνο το 26% θεωρήθηκαν παχύσαρκοι. Όμως, αφού έγιναν ακτινογραφίες για να μετρηθεί η μυϊκή, η λιπώδης και η οστική μάζα, διαπιστώθηκε ότι σχεδόν το 64% ανήκε σ’ αυτή την κατηγορία. 

«Ο ΔΜΣ είναι απλώς ένας πρόχειρος υπολογισμός», λέει η Shirley Patterson, RD, κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος. Είναι πιο αποτελεσματικός όταν χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με άλλα εργαλεία, όπως η μέτρηση της περιφέρειας της μέσης ή η χρήση δερματοπτυχόμετρου που πραγματοποιούνται από φυσιολόγο της άσκησης ή άλλον εκπαιδευμένο επαγγελματία. Η Shirley Patterson τονίζει ακόμα ότι δεν πρέπει να εξισώσεις τη λεπτή γραμμή με την υγεία. «Πώς είναι η χοληστερόλη, η αρτηριακή πίεση και το σάκχαρό σου; Αυτά είναι εξίσου σημαντικά».

 

Εικόνα
istockphoto

 

Ποιους παράγοντες πέρα απ’ τον δείκτη μάζας σώματος πρέπει να λάβεις υπόψη για να είσαι μέσα στα φυσιολογικά όρια;

Παρὀλο που ο ΔΜΣ αποτελεί έναν χρήσιμο δείκτη, προκειμένου να καταλάβουμε αν το σωματικό μας βάρος βρίσκεται μέσα στα φυσιολογικά επίπεδα, υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες μπορεί να θεωρηθεί παραπλανητικός.  

Για πάραδειγμα, ένας αθλητής ή ένα άτομο που αθλείται συστηματικά μπορεί να έχει μεγαλύτερο ΔΜΣ, εξαιτίας της αυξημένης μυϊκής μάζας.

Ακόμη και η φυλή έχει διαφορετικό ΔΜΣ. Οι ειδικοί αναφέρουν πως ανάλογα με τη φυλή ο ΔΜΣ δεν είναι ο ίδιος, κάτι που οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα. Στη Νότια Ασία για παράδειγμα, ο ΔΜΣ είναι αρκετά διαφορετικός σε σχέση με τον πληθυσμό της Ευρώπης.

Γι' αυτό, είναι σημαντικό να συμβουλευτείς έναν ειδικό, ο οποίος θα αξιολογήσει τον τρόπο ζωής σου και τη διατροφή σου, το ποσοστό λίπους του σώματός σου, και σε συνδυασμό με τον υπολογισμό του δείκτη μάζας σώματος, θα σου δώσει μία ολοκληρωμένη εικόνα αναφορικά με την αξιολόγηση του σωματικού σου βάρους. 

Διάβασε ακόμη: 3 τρόποι να χάσεις κιλά χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια

Αγαπημένο
Stikoudi
stik with me
Ανακάλυψε τον καλύτερο εαυτό σου με την Κατερίνα Στικούδη!