ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Meal Prep: H νέα τεχνική που θα σε βοηθήσει να χάσεις βάρος

Μερικοί από εσάς αναρωτιέστε τι ακριβώς είναι το meal prep...
3
'
Meal Prep istock

Το meal prep είναι η νέα τάση της εποχής μας! Δεν είναι, όμως, μόνο τάση αλλά είναι μια ουσιώδης παράμετρος η οποία μπορεί να βοηθήσει κατά πολύ στην απώλεια βάρους και ήρθε για να μείνει. Μερικοί από εσάς αναρωτιέστε τι ακριβώς είναι το meal prep.

Το meal prep είναι μια “τεχνική” η οποία στηρίζεται στην αφιέρωση κάποιου χρόνου, μια μέρα της εβδομάδας, για την προετοιμασία αρκετών γευμάτων για τις επόμενες μέρες. Και είναι αυτό τόσο χρήσιμο; Ναι!

Μπορεί να σε ενδιαφέρει επίσης: Ισορροπημένη διατροφή: 8 συμβουλές για να τα καταφέρεις

Τι είναι το meal prep;

Ουσιαστικά, το meal prep εκμεταλλεύεται μια μέρα της εβδομάδας που υπάρχει περισσότερος ελεύθερος χρόνος για να προετοιμαστούν αρκετά από τα γεύματα των επόμενων ημερών. Έτσι, τις μέρες που το άτομο εργάζεται και έχει περιορισμένο ελεύθερο χρόνο, δε χρειάζεται να δαπανά χρόνο και ενέργεια για να ασχοληθεί με το φαγητό το, καθώς αυτό θα υπάρχει ήδη έτοιμο ή σχεδόν έτοιμο.

Που στηρίζεται το meal prep;

Εικόνα
meal prep
istock

 

Το meal prep στηρίζεται στην φιλοσοφία οτι όταν φτάσουμε στο σημείο να πεινάμε αρκετά, δεν μπορούμε να κάνουμε σωστές επιλογές. Ένστικτα επιβίωσης μπαίνουν στη μέση και μας ωθούν στο να επιλέγουμε την πιο εύκολη και γρήγορη λύση η οποία θα είναι υψηλή σε σάκχαρα και λιπαρά, ώστε να πάρουμε τη μέγιστη δυνατή ενέργεια. Ιδιαίτερα όταν η αυξημένη πείνα συνδυάζεται με κούραση, οι πιθανότητες να αφιερώσεις χρόνο στο να ασχοληθείς με την προετοιμασία ενός σωστού γεύματος, μειώνονται κατακόρυφα.

Πώς το meal prep μπορεί να αποτελέσει το σημείο κλειδί στην απώλεια βάρους;

Πολλοί είναι οι άνθρωποι γύρω μας που παλεύουν με την απώλεια βάρους. Ιδιαίτερα οι νέοι άνθρωποι που έρχονται στο γραφείο μας με σκοπό την ρύθμιση του σωματικού βάρους, δυσκολεύονται αρκετά λόγω της έλλειψης χρόνου και του μεγάλου φόρτου εργασίας καθώς αυτό τους αναγκάζει καθημερινά να καταφεύγουν σε πρόχειρο φαγητό. Η συστηματική κατανάλωση πρόχειρου φαγητού, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην αύξηση του σωματικού βάρους αλλά, πιθανότατα, θα δημιουργήσει και προβλήματα υγείας.

Οι εξαντλητικοί ρυθμοί της καθημερινότητας σε συνδυασμό με την επηρεασμένη από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα  ψυχολογία μας , οδηγούν συχνά τους ανθρώπους σε κακές διατροφικές επιλογές. «Ο ρόλος του meal prep είναι να προλάβει τις κακές  διατροφικές επιλογές, πριν ακόμα συμβούν!»

Στηρίζεται στην κεντρική ιδέα πως όταν υπάρχει οργάνωση και υπάρχει έτοιμο (ή σχεδόν έτοιμο) το φαγητό που χρειάζεται να καταναλωθεί, τότε δεν υπάρχει λόγος να γίνουν κακές διατροφικές επιλογές.

Συχνά κάνουμε κακές διατροφικές επειδή το θέλουμε, επειδή μας έλειψε μια pizza ή ένα junk food γενικότερα, και καλά κάνουμε! Χρειάζονται και αυτά που και που. Ωστόσο, μπορούμε σίγουρα με το meal prep να προλάβουμε τις κακές διατροφικές επιλογές που οφείλονται απλώς στην έλλειψη χρόνου ή διάθεσης για προετοιμασία.

Ένα πρακτικό παράδειγμα του meal prep:

Φανταστείτε έναν τριαντάχρονο εργένη που ζει στην Αθήνα και δουλεύει 8.00 – 16.00. Αν υποθέσουμε ότι κάθεται και μια ώρα επιπλέον στη δουλειά είτε για υπερωρίες είτε για να ρυθμίσει τυχόν εκκρεμμότητες, και χρειάζεται περίπου 40 λεπτά για να πάει και 40 λεπτά για να γυρίσει από την δουλειά. Ουσιαστικά, ο άνθρωπος αυτός φεύγει, καθημερινά, από το σπίτι του στις 7.20 και γυρίζει στις 17.40.

Αν φανταστούμε ότι μετά την δουλειά έχει και κάποιες άλλες υποχρεώσεις όπως το να περάσει από το καθαριστήριο, να ψωνίσει κάτι, να δει έναν φίλο, να πληρώσει λογαριασμούς ή οτιδήποτε άλλο, το πιθανότερο είναι ότι θα φτάσει στο σπίτι του μετά τις 19.00.

Συνεπώς, καθημερινά λείπει αρκετές ώρες από το σπίτι, δεν προλαβαίνει να ασχοληθεί με τα γεύματά του, φεύγει νηστικός για την δουλειά, έπειτα επιλέγει έτοιμα αρτοσκευάσματα από το κυλικείο και το βράδυ καταλήγει πολύ πεινασμένος στο σπίτι.

Εάν ο άνθρωπος αυτός δεν έχει προνοήσει για το φαγητό που θα καταναλώσει, το πιθανότερο είναι να φτάσει στο σπίτι εξαντλημένος και πεινασμένος και είτε να ξεκινήσει να τσιμπολογάει, μέχρι να ετοιμαστεί το φαγητό του, είτε να καταφύγει σε μεγάλες ποσότητες γρήγορου φαγητού.

6 Απλές & Πρακτικές συμβουλές για meal prep

Εικόνα
meal prep
istock

 

Ας δούμε κάποιες απλές και πρακτικές κινήσεις που θα μπορούσε να κάνει την Κυριακή ώστε να έχει αρκετά γεύματα έτοιμα για την εβδομάδα, αποφεύγοντας τις κακές διατροφικές επιλογές:

  1. Ετοιμάζω 5 τοστ για τα πρωινά της εβδομάδας και τα διατηρώ σε αλουμινόχαρτο στο ψυγείο και απλώς τα “αρπάζω” το πρωί πριν φύγω για τη δουλειά.
  2. Ετοιμάζω 5 σακουλάκια με ένα δυο φρούτα και μερικούς ξηρούς καρπούς το κάθε ένα και έχω έτοιμα τα σνακ για τη δουλειά.
  3. Ετοιμάζω 5 τορτίγιες με τυρί / με αυγό / κοτόπουλο / μπιφτέκι και τις διατηρώ σε αλουμινόχαρτο στο ψυγείο ώστε να έχω έτοιμο το ελαφρύ γεύμα που θα καταναλώσω στη δουλειά.
  4. Κόβω μια μεγάλη σαλάτα με ό,τι λαχανικά επιθυμώ, τα στεγνώνω καλά και τη διατηρώ σε τάπερ, με χαρτί κουζίνας στον πάτο, χωρίς καρυκεύματα, λάδι κλπ. Έτσι, έχω σαλάτα να συνοδεύσω τα γεύματα μου για τις πρώτες 2 – 3 ημέρες.
  5. Μαγειρεύω δυο φαγητά για τις πρώτες 4 μέρες και τα διατηρώ στο ψυγείο, ώστε να έχω έτοιμο το κυρίως γεύμα όταν επιστρέψω από τη δουλειά π.χ φακές για Δευτέρα και Τετάρτη και ψάρι με πατάτες στον φούρνο (ή ψαρόσουπα) για Τρίτη και Πέμπτη. Έτσι, όταν επιστρέψω κουρασμένος και πεινασμένος από τη δουλειά το μόνο που έχω να κάνω είναι να ζεστάνω το φαγητό μου.
  6. Πλάθω μπιφτέκια και τα διατηρώ στην κατάψυξη ώστε να τα ψήσω την Παρασκευή όταν επιστρέψω από τη δουλειά.

Το meal prep δεν είναι για όλους;

Φυσικά, το meal prep δεν ταιριάζει σε όλους τους ανθρώπους και ούτε αποτελεί την τέλεια διατροφική λύση. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν επιθυμούν να τρώνε το ίδιο φαγητό για 2 μέρες, που δεν θέλουν να τρώνε ξανάζεσταμένο φαγητό κ.ά. Αυτό είναι απόλυτα θεμιτό. Το meal prep δεν είναι γι΄αυτούς.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι εκεί έξω για τους οποίους το meal prep θα μπορούσε να αποτελέσει μια πολύ σημαντική λύση και απλώς δεν γνωρίζουν την ύπαρξή τους. Εάν η καθημερινότητά σας είναι απαιτητικοί και συχνά καταφεύγετε σε γρήγορο φαγητό, δώστε μια ευκαιρία στο meal prep!

Δες και αυτό: Πώς η διατροφή σου επηρέαζει την ψυχολογία σου - Έρευνα από το Harvard

Αγαπημένο
Stikoudi
stik with me
Ανακάλυψε τον καλύτερο εαυτό σου με την Κατερίνα Στικούδη!