ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Πώς η σοκολάτα «ερωτεύτηκε» την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου;

Η σύνδεση ξεκινά από πολύ παλιά.
1
'
Το δώρο σύμβολο

Η σύνδεση ανάμεσα στη σοκολάτα και την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου γυρνά τον χρόνο πίσω, 200 χρόνια πριν. Και, έκπληξη, έκπληξη - έχει να κάνει με το μάρκετινγκ.

Δεν υπήρχε τίποτα ρομαντικό για τη σοκολάτα στις πρώτες εμφανίσεις της. Το Xocolatl, ή «πικρό νερό», ήταν ένα μεσοαμερικάνικο ποτό φτιαγμένο από αλεσμένα φασόλια κακάο, τσίλι και μπαχαρικά.

Μέχρι τη βιομηχανική επανάσταση, η σοκολάτα ήταν επίσης αποκλειστικά συνδεδεμένη με τους πλούσιους, καθώς ήταν οι μόνοι που είχαν τα μέσα να το απολαύσουν. "Η ζάχαρη - και, κατ΄ επέκταση, η σοκολάτα - ήταν μια πολυτέλεια, μια δαπανηρή απόλαυση για τους τυχερούς λίγους που μπορούσαν να το αντέξουν οικονομικά", εξηγεί η Megan Giller, ιδρυτής του Chocolate Noise και συγγραφέας του "Bean-to-Bar Chocolate: America's Craft Chocolate Revolution".

Μέχρι τον 19ο αιώνα, όμως, η ζάχαρη σταδιακά έγινε πλέον πιο προσιτή εμπορικά, μετατρέποντας το γλυκό κακάο σε προσιτή απόλαυση για την εργατική τάξη, συμπεριλαμβανομένων των γυναικών.

Έκρηξη σε σχήμα καρδιάς

Οι καρδούλες, τα αγγελάκια, τα τριαντάφυλλα είχαν ήδη αρχίσει να αποτελούν μέρος της ρομαντικής επικοινωνίας μέχρι το 1800, αλλά χρειάστηκε ένας απλός θνητός για να ενώσει τη σοκολάτα και την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.

Ο Βρετανός κατασκευαστής σοκολάτας Richard Cadbury είχε μια στιγμή έμπνευσης το 1861: Άρχισε να συσκευάζει σοκολατάκια της εταιρείας του σε κουτιά σε σχήμα καρδιάς.

Η ιδέα του κουτιού σε σχήμα καρδιάς απογειώθηκε. Οι εταιρείες σοκολάτας άρχισαν να παράγουν κουτιά με σοκολάτες και σοκολατάκια σε μια ολοένα αυξανόμενη ποικιλία για να προσελκύσουν πελάτες. Αυτό έδωσε στους άντρες την ευκαιρία να εκφραστούν ρομαντικά επιλέγοντας το σωστό κουτί με σοκολατάκια για τις γυναίκες της αρεσκείας τους, σε μια εποχή που τα συναισθήματα ήταν δύσκολο να εκφραστούν.

Η έμπνευση του Cadbury καθιερώθηκε και οι Αμερικανοί παραγωγοί σοκολάτας ήταν μέχρι τη δεκαετία του 1930 κάθε χρόνο έτοιμοι για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, με εμπορικά προϊόντα σοκολάτας που στόχευαν τις γυναίκες ως παραλήπτες των γλυκών τους σχεδίων. Η Whitman's Chocolate, μάλιστα, επινόησε τη φράση «μια γυναίκα δεν ξεχνά ποτέ τον άντρα που θυμάται».

Γιατί τα σοκολατάκια εξακολουθούν να είναι το ιδανικό δώρο

Όπως φαίνεται δεν ήταν μόνο θέμα εμπορικού χειρισμού. Αξίζει να τονίσουμε ότι χρόνια μετά το πρώτο κουτί σε σχήμα καρδιάς, η σοκολάτα και οι γυναίκες παραμένουν αλληλένδετα, καθώς επιστημονικές έρευνες υποδηλώνουν ότι οι γυναίκες λαχταρούν και καταναλώνουν σχεδόν διπλάσια ποσότητα σοκολάτας από τους άνδρες.

Αγαπημένο