ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Τηλεργασία και burnout: Πώς να το καταπολεμήσεις

Τα 4 SOS tips
3
'
τηλεργασία burnout tips

Αν σου έλεγαν παλαιότερα ότι θα δούλευες από το σπίτι, σίγουρα θα έκανες πάρτι, μιας και όλοι είχαμε στο μυαλό μας την τηλεργασία σαν κάτι εύκολο και ξεκούραστο. Η πραγματικότητα βέβαια, απέχει κατά πολύ από αυτό το σενάριο, μιας και σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο raganwellness.com, περίπου το 66% των υπαλλήλων οι οποίοι λόγω ιού εργάζονται με τηλεργασία, δηλώνει πως είναι στα πρόθυρα του burnout.

Μάλιστα, περίπου το ίδιο ποσοστό αναφέρει πως τα επόμενα χρόνια, αναμένει κάποια κρίση στον τομέα της ψυχικής υγείας λόγω αυτού. Πώς όμως μπορείς να καταπολεμήσεις το burnout και ταυτόχρονα, να είσαι αποδοτικός στην δουλειά σου, ακόμα και με συνθήκες τηλεργασίας; Παρακάτω θα βρεις 4 tips που σίγουρα θα σε σώσουν:

Zoom με μέτρο

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πόσα λιγότερα Zoom calls θα κάναμε όλοι μας, αν έπρεπε να τα κάνουμε με κανονικές συνθήκες συνάντησης; Σίγουρα πολύ λιγότερα! Εξάλλου, όλοι νομίζω συμφωνούμε πως είναι πολύ πιο εύκολο να κάνουμε ένα invite, παρά να οργανώσουμε ένα εταιρικό meeting σε κανονικές συνθήκες. Σαφώς υπάρχουν ζητήματα που είναι αναγκαίο να συζητηθούν, αλλά αν το Zoom meeting σου, μπορεί να απαντηθεί με ένα email, καλύτερα να επιλέξεις αυτή τη λύση. Επιπλέον, είναι πιο συνετό τα Zooms σου να διαρκούν περίπου μία ώρα, και όχι περισσότερο για ευνόητους λόγους.

Τήρησε τα ωράρια εργασίας σου

Το ξέρω, είναι δελεαστικό να απαντήσεις ή να στείλεις ένα email στις 08.00, αλλά όσο και αν θες να το κάνεις, καλύτερα να το αποφύγεις τόσο για το δικό σου καλό, όσο και των συναδέρφων σου. Αν το παρακάνεις με την δουλειά σου, το burnout θα σε βγάλει... knock out και εκεί που θα διεκδικούσες τον τίτλο για υπάλληλος της χρονιάς, μάλλον θα καταλήξεις να μένεις πίσω στις εκκρεμότητές σου. Σεβάσου λοιπόν το ωράριο εργασίας σου και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, μην το παρακάνεις.

τηλεργασία έρευνα
Shutterstock

Κάνε ένα πρόγραμμα εργασίας

Η οργάνωση, είναι το κλειδί για να μην πάθεις burnout, αλλά και για να μην μείνεις πίσω στις εκκρεμότητές σου. Κάποτε, ένας προϊστάμενός μου, μου είχε πει πως «χωρίς οργάνωση, δεν θα δεις ποτέ αποτέλεσμα» και όσο απόλυτο και αν σου φαίνεται, έχει δίκιο. Μπορείς να αφιερώσεις μια ώρα την Παρασκευή το απόγευμα για να κάνεις το δικό σου πρόγραμμα και μόλις μπει η Δευτέρα να ξεκινήσεις την δουλειά σου στοχευμένα. Μόλις δεις από πόσα πράγματα σε γλιτώνει, θα με ευχαριστείς.

Βρες λίγο χρόνο για εσένα

Όσο σημαντική είναι η δουλειά σου για εσένα, άλλο τόσο σημαντική πρέπει να είναι και η ευεξία σου. Μην αμελείς να βρίσκεις μέσα στην ημέρα χρόνο για εσένα και για όσα αγαπάς να κάνεις είτε αυτό είναι η γυμναστική, είτε το να μιλήσεις με την οικογένειά σου, είτε απλά και το να δεις μια ταινία στην τηλεόραση. 

Προκειμένου να αποδίδεις σωστά, είναι απαραίτητο και το να αποφορτίζεσαι, μην το ξεχνάς!