ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Τι είναι το Text Neck, η νέα μάστιγα της εποχής

Για όλα φταίει το κινητό σου. Πώς μπορείς να αποφύγεις το αυχενικό σύνδρομο του κινητού.
4
'
TEXT NECK istock

Το αυχενικό σύνδρομο του κινητού είναι το νέο αυτό φαινόμενο που προκαλείται από την παρατεταμένη χρήση των κινητών και των tablets που τραβούν το βλέμμα μας προς τα κάτω.

Τα συμπτώματα του text neck

Η χρήση του αυχένα σε πρόσθια κάμψη για παρατεταμένη χρονική διάρκεια δεν προκαλεί μόνο αυχεναλγία. Μπορεί να ευθύνεται για πονοκέφαλο, ζάλη, κεφαλαλγία και αιμωδίες (μουδιάσματα) στα άνω άκρα.

Διάβασε επίσης: (Τηλε)εργασία και μυοσκελετικοί πόνοι; Βρες τη λύση με τις συμβουλές του ειδικού. 

Ποιοι πλήττονται περισσότερο από το text neck

Όλο και περισσότεροι ασθενείς και ιδιαίτερα παιδιά και μαθητές (ειδικά μετά την χρήση τηλε-εκπαιδευσης λόγω της περιόδου του κορονοιού) υποφέρουν από σοβαρούς πόνους στην κορυφή της  πλάτη τους, που προκαλείται από οξεία μυϊκή καταπόνηση των αυχενικών μυών και των εκτεινόντων της θωρακικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης και των ωμωπλατών. Ο πόνος αυτός επιδεινώνεται με τις επιπλέον ώρες που «ξοδεύουν» στα κινητά τηλέφωνα και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Φυσικά αυτή η στάση, με τον αυχένα σε κάμψη και το βλέμμα προς τα κάτω, δεν συμβαίνει μόνο όταν κανείς στέλνει γραπτά μηνύματα στο κινητό «text neck», συνέβαινε ανέκαθεν και όταν κοιτάζαμε προς τα κάτω για να διαβάσουμε ένα βιβλίο για παράδειγμα, όμως στη σύγχρονη εποχή έχουν πολλαπλασιασθεί οι ώρες αυτής της κακής στάσης με την χρήση κινητού, υπολογιστή, tablet κλπ.

Το πρόβλημα με την αποστολή μηνυμάτων (texts) είναι ότι προστίθεται μια ακόμη δραστηριότητα, αυτή της πληκτρολόγησης, και επιπλέον τείνουμε να το κάνουμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Ίσως σε ενδιαφέρει κι αυτό: Επιτρέπεται η άσκηση αν έχει κήλη στη μέση;

Ο κίνδυνος του text next για τα μικρά παιδιά

Αυτό που ανησυχεί ιδιαιτέρως τους ορθοπεδικούς είναι ότι τα πολύ νέα παιδιά που βρίσκονται ακόμα στην ανάπτυξη (ηλικίας πλέον από 2-4 ετών) εθίζονται στην υπέρχρηση των ηλεκτρονικών συσκευών και μπορούν ενδεχομένως να προκαλέσουν μόνιμη βλάβη στη σπονδυλική τους στήλη. Το ανθρώπινο κεφάλι ζυγίζει από 4-5 κιλά όταν βρίσκεται σε όρθια θέση. Όταν το κεφάλι γέρνει προς τα εμπρός το βάρος σχεδόν διπλασιάζεται ενώ όσο αυξάνουμε την κλίση του κεφαλιού τόσο περισσότερο αυξάνεται και το βάρος του.

Αυτό φυσικά δεν είναι πρόβλημα όταν στέλνουμε ένα μόνο μήνυμα, αλλά όταν περνάμε παραπάνω από 2-3 ώρες τη μέρα πάνω από το κινητό κατ' αυτόν τον τρόπο, τότε υπάρχει σοβαρό θέμα.

Υπάρχουν τρόποι πρόληψης του text neck;

Για να αποφευχθούν αυτά τα δυσάρεστα αποτελέσματα ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

-Μην εξοικειώνετε το παιδί σας με τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών τέτοιου τύπου από την ηλικία των 2-3 ετών, αλλά μόνο για εκπαιδευτικούς λόγους από τη σχολική ηλικία (δημοτικό) και μόνο για μικρό χρονικό διάστημα 2 ωρών, με διαλείμματα 15 λεπτών ανά ώρα εργασίας.

- Κρατήστε το κινητό σας στο επίπεδο των ματιών όσο το δυνατόν περισσότερο.Το ίδιο ισχύει και για όλες τις οθόνες - τα laptops και τα tablets θα πρέπει επίσης να τοποθετούνται έτσι ώστε η οθόνη να βρίσκεται στο επίπεδο των ματιών και να μην χρειάζεται να σκύβετε το κεφάλι σας προς τα εμπρός ή να κοιτάτε προς τα κάτω για να το δείτε.

- Κάντε συχνά διαλείμματα από τις οθόνες. Για παράδειγμα να σηκωθείτε και να περπατήσετε κάθε 30 λεπτά.

- Εάν εργάζεστε σε γραφείο, βεβαιωθείτε ότι η οθόνη σας έχει ρυθμιστεί, έτσι ώστε όταν την κοιτάζετε, να κοιτάζετε προς τα εμπρός, με το κεφάλι να είναι ευθυγραμμισμένο με τους ώμους και τη σπονδυλική σας στήλη.

- Κάντε τακτικά διατάσεις των αυχενικών και θωρακικών μυών(stretching) - Τεντωθείτε. Μια πολύ απλή και ανακουφιστική άσκηση είναι η στροφή του κεφαλιού αριστερά, επιστροφή σε ουδέτερη θέση και στη συνέχεια στροφή του κεφαλιού στα δεξιά. Στη συνέχεια γέρνουμε το κεφάλι δεξιά, επιστροφή σε ουδέτερη θέση, επανάληψη στην αριστερή πλευρά.

-Nα επισκεφθείτε τον Παιδορθοπαιδικό σας για έλεγχο ρουτίνας του παιδιού σας, προς αποκλεισμό κυφωσης, σκολίωσης κλπ

-Οι ενήλικες χρειάζονται καλή εργονομία στην εργασία τους και οπωσδήποτε άμεση επίσκεψη στον Ορθοπαιδικό με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων τους.

Διάβασε ακόμα: Κότσι στο πόδι - όλα όσα θέλεις να ξέρεις για την χειρουργική αντιμετώπιση.

Αγαπημένο
Stikoudi
stik with me
Ανακάλυψε τον καλύτερο εαυτό σου με την Κατερίνα Στικούδη!