ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Έρευνα: Ποια αθλήματα ωφελούν περισσότερο την ψυχική μας υγεία

Η συμβολή της άσκησης στη βελτίωση της ψυχικής υγείας είναι γνωστή. Ποια είναι όμως η συνιστώμενη συχνότητα και ποια τα καλύτερα αθλήματα για μεγαλύτερα οφέλη στην ψυχική υγεία, σύμφωνα με τους ερευνητές;
4
'
η υπερβολική γυμναστική βλάπτει την υγεία iStock

Είναι μια ευρέως διαδεδομένη άποψη ότι η άσκηση βελτιώνει την ψυχική υγεία και μια νέα έρευνα 1,2 εκατομμυρίων Αμερικανών έχει έρθει να επιβεβαιώσει αυτήν την θεωρία. Οι ερευνητές διαπίστωσαν όμως διαπίστωσαν και άλλο ένα παράδοξο: ότι η υπερβολική άσκηση έχει επίσης επιζήμια επίδραση στην ψυχική ευεξία κάποιου.

Τι λέει η έρευνα

Η έρευνα, που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Yale και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “The Lancet Psychiatry Journal”, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα άτομα που αθλούνται, αναφέρουν ότι έχουν 1,5 λιγότερες ημέρες κακής ψυχικής υγείας το μήνα, σε σύγκριση με άτομα που δεν αθλούνται καθόλου. Ενώ όλοι οι τύποι δραστηριότητας φάνηκαν να βελτιώνουν την ψυχική υγεία, πιο αποτελεσματικά φαίνονται να είναι τα ομαδικά αθλήματα, ποδηλασία, αερόμπικ και ομαδικές δραστηριότητες στο γυμναστήριο, σύμφωνα με τη μελέτη.

Οι ερευνητές κατέληξαν στα συμπεράσματά τους αναλύοντας δεδομένα από 1,2 εκατομμύρια ενήλικες και στις 50 πολιτείες των ΗΠΑ.Τα δεδομένα έλαβαν υπόψη δημογραφικά στοιχεία καθώς και πληροφορίες σχετικά με τη σωματική υγεία, την ψυχική υγεία και τις συμπεριφορές των συμμετεχόντων, αλλά εκτός από την κατάθλιψη, οι ψυχικές διαταραχές δεν συμπεριλήφθηκαν.

Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να εκτιμήσουν πόσες ημέρες τις τελευταίες 30 ημέρες θα αξιολογούσαν την ψυχική τους υγεία ως «μη καλή» με βάση το άγχος, την κατάθλιψη και τα συναισθηματικά προβλήματα. Τους ρωτήσαν επίσης πόσο συχνά ασκούνταν τις τελευταίες 30 ημέρες εκτός της κανονικής τους εργασίας, καθώς και πόσες φορές την εβδομάδα ή το μήνα έκαναν αυτήν την άσκηση και για πόσο καιρό. Οι ερευνητές έλαβαν υπόψη την ηλικία, τη φυλή, το φύλο, την οικογενειακή κατάσταση, το εισόδημα, το επίπεδο εκπαίδευσης, το καθεστώς απασχόλησης, την σωματική υγεία όπως τους την είχαν περιγράψει και την προηγούμενη διάγνωση κατάθλιψης.

εξαντληση από την γυμναστική
iStock

 

Ποια είναι η συνιστώμενη εβδομαδιαία άσκηση

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι 45 λεπτά άσκησης τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα ήταν το βέλτιστο χρονικό διάστημα για τα μεγαλύτερα οφέλη που μπορεί κάποιος να αποκτήσει σε σχέση με την ψυχική υγεία.

Διαπίστωσαν ότι ο μέσος άνθρωπος βίωσε 3,4 ημέρες κακής ψυχικής υγείας κάθε μήνα.

Ωστόσο, σε σύγκριση με τα άτομα που ανέφεραν ότι δεν ασκούνται, τα άτομα που ασκήθηκαν ανέφεραν 1,5 λιγότερες ημέρες κακής ψυχικής υγείας κάθε μήνα - μια μείωση δηλαδή του 43,2%.Παρόλο που ορισμένες δραστηριότητες φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη θετική επίδραση από άλλες, ακόμη και οι δουλειές του νοικοκυριού συσχετίστηκαν με μείωση των κακών ημερών ψυχικής υγείας περίπου στο 10%.

«Διαταραχές της ψυχικής υγείας όπως, η κατάθλιψη είναι οι βασικές αιτίες αναπηρίας παγκοσμίως, και υπάρχει επείγουσα ανάγκη να βρούμε τρόπους βελτίωσης της ψυχικής υγείας μέσω εκστρατειών για την υγεία του πληθυσμού», λέει ο Δρ Adam Chekroud, Επίκουρος Καθηγητής Ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο Yale και επικεφαλής Επιστήμονας στην Spring Health,των ΗΠΑ .

 

Σχετικά άρθρα