ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Προπόνηση αντιστάσεων: Τα οφέλη της στη σωματική και ψυχική σου υγεία

Μπορεί η προπόνηση αντιστάσεων να ξεκίνησε ως μόδα για τις περισσότερες, αλλά έχει κερδίσει πολλές φανατικές θαυμάστριες και όχι άδικα καθώς τα οφέλη της στο γυναικείο σώμα είναι πολλά. Μήπως ήρθε ο καιρός να τη δοκιμάσεις και εσύ;
3
'

Προπόνηση αντιστάσεων είναι οποιαδήποτε άσκηση προκαλεί σύσπαση των σκελετικών μυών έναντι μιας εξωτερικής αντίστασης, με προσδοκία την αύξηση της μυϊκής δύναμης, του τόνου, της μάζας και της αντοχής. Η εξωτερική αντίσταση μπορεί να είναι οποιοδήποτε αντικείμενο όπως ένας αλτήρας, ένα λάστιχο, μια μπάρα, ή ακόμα και ένα μπουκάλι νερό. Βέβαια παρότι υπάρχει αυτή η μαζική στροφή προς την προπόνηση αντιστάσεων, επικρατούν ακόμα στερεότυπα για την αύξηση του βάρους και του όγκου των γυναικών. Περιοριστικός παράγοντας για την μυϊκή ανάπτυξη των γυναικών είναι η χαμηλή συγκέντρωση ανδρογόνων και κυρίως τεστοστερόνης (περίπου το 1/10 σε σχέση με τους άντρες), η οποία διαφέρει ανά γυναίκα. Ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει πως η προπόνηση αντιστάσεων βοηθάει στη μείωση του σωματικού βάρους και αυξάνει την άλιπη σωματική μάζα. Αυτές οι αλλαγές μπορεί να έχουν επίπτωση σε μία μικρή αύξηση του σωματικού βάρους, καθώς η άλιπη σωματική μάζα ζυγίζει περισσότερο από το λίπος.

           

ΤΑ οφέλη της ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ στο γυναικείο σώμα

altirakia

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν έρευνες που συσχετίζουν την προπόνηση αντιστάσεων με την πρόληψη και θεραπεία της οστεοπόρωσης.

            Η οστεοπόρωση είναι ένα χρόνιο μεταβολικό νόσημα των οστών, κατά το οποίο μειώνεται η πυκνότητα και η ποιότητα της οστικής μάζας, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο καταγμάτων. Μια μεγάλη έρευνα ανασκόπησης, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Osteoporosis International, έδειξε πως η προπόνηση αντιστάσεων έχει ωφέλιμες επιδράσεις στον σκελετό και συγκεκριμένα, περιορίζει ή αντιστρέφει σχεδόν το 1% της απώλειας της οστικής μάζας ετησίως, σε γυναίκες πριν και μετά την εμμηνόπαυση.

            Σημαντικά όμως είναι τα οφέλη και στην ψυχική υγεία διότι, συντελεί στην έκκριση ενδορφινών, ορμόνες οι οποίες είναι υπεύθυνες για την καλή διάθεση, την ευδαιμονία και την καταστολή του στρες.

Το International Journal of Sports Medicine δημοσίευσε μια έρευνα στην οποία συμμετείχαν γυναίκες αθλήτριες της άρσης βαρών. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως μετά από ένα πρωτόκολλο άσκησης (8 ασκήσεις στο 85% 1 ΜΑΕ, 3 σειρές, 10-12 επαναλήψεις), τα επίπεδα ενδορφινών αυξήθηκαν 3,7 φορές.

Συνοψίζοντας, πρέπει να τονιστεί πως η προπόνηση αντιστάσεων και γενικότερα η  άσκηση είναι δρα προληπτικά για πολλές παθήσεις, χαρίζει μακροζωία, ενισχύει την ψυχολογία και μειώνει τις δαπάνες για την υγεία. Τα στοιχεία που παρουσιάζονται μπορεί να διαφοροποιούνται αναλόγως την ηλικία των γυναικών, τη γενετική προδιάθεση και το ορμονικό προφίλ. Ωστόσο, είναι ένα κράμα καλών λόγων για να ξεκινήσεις από σήμερα να προπον