ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Στόχοι διατροφής και άσκησης για να ζήσεις τη ζωή που ονειρεύεσαι

Μήπως σκέφτεσαι ότι θα έπρεπε να γυμνάζεσαι περισσότερο; Ή μήπως θα ήθελες να τρως λίγο πιο υγιεινά; Μήπως προσπαθείς να μειώσεις τις ανθυγιεινές επιλογές τροφίμων; ή μήπως έχεις κάνει την προσπάθεια αρκετές φορές αλλά δεν διαρκεί τόσο ώστε να γίνει μία συνήθεια!
5
'
allagi-diatrofis-tropoi

Είναι γεγονός ότι οι παλιές συνήθειες «πεθαίνουν» δύσκολα. Η αλλαγή των συνηθειών είναι μία διαδικασία βηματική, με αρκετά στάδια. Συνήθως χρειάζεται αρκετό χρόνο για να ολοκληρωθούν και συχνά θα συναντήσεις «οδοφράγματα» στην πορεία σου.

Η χάραξη μίας νέας πορείας μέσω της αλλαγής των συνηθειών διατροφής και άσκησης μπορεί να σε προστατέψει από προβλήματα που σε επηρεάζουν οργανικά και ψυχικά ή συναισθηματικά. Εκτός από την βελτίωση του βάρους σου, θα σου προσφέρουν ενεργητικότητα, βελτιωμένη διάθεση αλλά και καλύτερες εξετάσεις αίματος.

Τα βασικά στάδια που θα κληθείς να περάσεις ώστε να αλλάξεις την διατροφή σου

Το στάδιο του σχεδιασμού: «Ακόμα το σκέφτομαι»

Πολλοί θεωρούν το στάδιο αυτό περιττό και αναφέρουν ότι αν πρέπει να το κάνεις, τότε ξεκίνα άμεσα. Στην πραγματικότητα το στάδιο που «το σκέφτεσαι», είναι εκείνο που θα σου δώσει την κινητοποίηση. Θα συσσωρεύσεις ενέργεια και θέληση που θα σου επιτρέψουν να κάνεις μία δυνατή προσπάθεια. Μπορείς να γνωρίζεις αν βρίσκεσαι στο στάδιο αυτό 

Αν σκέφτεσαι την αλλαγή αλλά δεν είσαι ακόμα έτοιμος/η να ξεκινήσεις.

Αν πιστεύεις ότι η ενεργητικότητα, η υγεία και γενικότερα η ζωή και η καθημερινότητα σου θα βελτιωθούν όταν ξεκινήσεις την προσπάθεια.

Αν δεν ξέρεις πως θα ξεπεράσεις εμπόδια που θα αντιμετωπίσεις στην εκκίνηση της προσπάθειας σου.

Το στάδιο της προετοιμασίας: «Το αποφάσισα και ξεκινάω!»

Σε αυτό το στάδιο ξεκινάς να υλοποιείς τις πρώτες ιδέες και σχέδια σου. Μην κάνεις μεγάλα βήματα. Προσπάθησε κάθε στόχος σου να είναι μικρός και επιτεύξιμος. Μην βιαστείς. Έχεις όλον τον χρόνο να τα καταφέρεις και να είναι μόνιμο! Αν ανησυχείς για τα εμπόδια, τότε στον παρακάτω πίνακα σου δίνω μερικές λύσεις. Διάλεξε από αυτές ή φτιάξε τις δικές σου.

Δεν έχω αρκετό χρόνο να ασχοληθώ

Κάνε την καινούργια διατροφική συνήθεια, προτεραιότητα. Πρόσθεσε λίγη φυσική δραστηριότητα όσο πιο συχνά μπορείς. Πάρε τα σκαλιά ή το λεωφορείο και προετοίμασε τα γεύματα σου από την προηγούμενη μέρα, ώστε να κερδίσεις χρόνο.

Οι υγιεινές συνήθειες είναι ακριβές

Μπορείς να γυμναστείς στο ύπαιθρο ή σε ένα γήπεδο και να γλυτώσεις το κόστος του γυμναστηρίου. Μπορείς να ψωνίσεις τα λαχανικά σου από την λαϊκή αγορά αν είναι φθηνότερα ή να αγοράσεις μεγαλύτερες συσκευασίες, μειώνοντας το κόστος.

Δεν μπορώ να κάνω τέτοια αλλαγή μόνη μου

Ζήτα την βοήθεια στενών σου προσώπων ή απευθύνσου σε κάποιον ειδικό για να έχεις κάποιες βασικές οδηγίες. Οργάνωσε την διατροφή της οικογένειας ή/και συνδύασε τις εξορμήσεις σας με κάποια φυσική δραστηριότητα.

allagi-diatrofis-stadiaka

Δεν μου αρέσει η γυμναστική

Ξέχνα την γυμναστική όπως την γνώριζες. Δεν χρειάζεται να πας στο γυμναστήριο ή να σηκώνεις βάρη. Η ενασχόληση με τον κήπο σου, το περπάτημα ή τον χορό, μπορεί να είναι αρκετή.

Δεν μου αρέσουν τα υγιεινά γεύματα και τρόφιμα

Μην ψάχνεις για καινούριες συνταγές. Καλύτερα να προσπαθήσεις να τροποποιήσεις τις αγαπημένες σου συνταγές χρησιμοποιώντας λιγότερα λιπαρά, λιγότερη ζάχαρη, γαλακτοκομικά με περιορισμένα λιπαρά κλπ.

Το στάδιο της δράσης: «Εχω ξεκινήσει να αλλάζω ορισμένες συνήθειες»

Στο στάδιο αυτό πρέπει να συνδιάζεις την δράση μαζί με την φαντασία. Πρέπει να μπορείς να φανταστείς πως θα είναι η ζωή σου μετά την επιτυχή έκβαση της προσπάθειας σου. Έτσι θα μπορείς να γνωρίζεις αν μία πρακτική που χρησιμοποιείς, θα είναι βιώσιμη ακόμα και μετά την προσπάθεια μείωσης του βάρους. Παράλληλα θα οραματίζεσαι εσένα με νέες συνήθειες και θα χτίζεις την  εικόνα που θέλεις να πετύχεις. Έτσι θα παραμένεις κινητοποιημένη!

Το στάδιο της διατήρησης: «Έχω μία νέα ρουτίνα!»

Όχι, δεν είναι απαραίτητο να έχεις πετύχει τον σκοπό σου. Μπορεί να βρίσκεσαι στο στάδιο της διατήρησης ακόμα και αν δεν έχεις ακόμα φτάσει στον τελικό στόχο. Η λέξη «διατήρηση» δεν αναφέρεται στο βάρος αλλά στις συνήθειες. Αυτό είναι και το σημαντικότερο. Πολλοί είναι εκείνοι που προσπαθούν να φτάσουν στον στόχο τους, ώστε να σταματήσουν να γυμνάζονται ή για να ξεκινήσουν να τρώνε! Η συνεχής σκέψη και αναδρομή στις παλιές συνήθειες είναι λάθος. Σε μία τέτοια περίπτωση, η επαναπρόσληψη του βάρους πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Οι συνήθειες πρέπει να έχουν παραμείνει για τουλάχιστον 6 μήνες, ώστε να θεωρήσεις ότι έχεις εισαχθεί στο στάδιο της διατήρησης. Να είσαι σίγουρος/η ότι πρέπει να παρακολουθείς τις συνήθειες σου για αρκετό καιρό ακόμα, επιτρέποντας όμως και μικρές παρενθέσεις – αποκλίσεις με στόχο τις μικρές απολαύσεις, συνήθως σε κοινωνικές συνευρέσεις.

allagi-diatrofis-ergalia-praxi

Φτιάξε τα δικά σου εργαλεία ώστε να αλλάξεις την διατροφή σου για πάντα

Σε κάθε προσπάθεια, ένα στήριγμα ή κάτι που θα δώσει την απαιτούμενη ώθηση για να ξεπεραστούν εμπόδια που προκύπτουν, είναι απαραίτητα. Το ημερολόγιο διατροφής, μία ευχάριστη σκέψη, μία παλιά φωτογραφία ή ο προγραμματισμός για να ακολουθήσεις μία φυσική δραστηριότητα ή να αγοράσεις ένα πιο στενό ρούχο να ακούγονται «πεζά» και απλά εργαλεία. Είναι όμως αρκετά για να σε βοηθήσουν να προκαλέσεις την αλλαγή και να ξεπεράσεις τα εμπόδια που μπορεί να προκύψουν.

Εν κατακλείδι, η λύση εντοπίζεται στην αλλαγή της συμπεριφοράς. Στο κείμενο εστιάζουμε περισσότερο στο βάρος και την διατροφική συμπεριφορά. Θέματα όμως τροποποίησης της συμπεριφοράς μπορεί να είναι από την βελτίωση της κοινωνικότητας έως και την προστασία του περιβάλλοντος και την δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης. Φυσικά και η τροποποίηση της συμπεριφοράς απαιτεί προσπάθεια και για να τα καταφέρεις, πρέπει να περάσεις από όλα τα παραπάνω στάδια. Να θέσεις τους στόχους σου για καλύτερη διατροφή ή την μείωση του βάρους ή την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας, να καταστρώσεις το σχέδιο σου και να ξεκινήσεις την υλοποίηση. Θα κληθείς να ξεπεράσεις διάφορα εμπόδια αλλά το μονοπάτι που έχεις πάρει, θα σε οδηγήσει με ασφάλεια στην ζωή που ονειρεύεσαι!
Αγαπημένο
Stikoudi
stik with me
Ανακάλυψε τον καλύτερο εαυτό σου με την Κατερίνα Στικούδη!