ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Μήπως κόλλησε η ζυγαριά; Μάθε τι μπορεί να φταίει και δεν χάνεις βάρος

"Κολλημένη ζυγαριά" το αιώνιο πρόβλημα!
4
'
zigaria

Μήπως ανήκεις και εσύ σε όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος, αλλά η ζυγαριά δεν δείχνει να τους «βοηθάει»; Το φαινόμενο είναι αρκετά συχνό και μπορεί να οφείλεται σε διάφορα αίτια. Στις περισσότερες περιπτώσεις, προκαλεί το αίσθημα της απογοήτευσης και οδηγεί το άτομο στην διακοπή της προσπάθειας για βελτίωση του βάρους και της υγείας του.

Διάβασε ακόμα: Χάσε βάρος, κάνε detox και νίκησε την κυτταρίτιδα 

Ας δούμε λοιπόν τις πιο συνηθισμένες περιπτώσεις ανθρώπων που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της «κολλημένης ζυγαριάς» καθώς και τους προτεινόμενους τρόπους αντιμετώπισης.

Περίπτωση 1η

Άτομα που έχουν ξεκινήσει από μόνοι τους κάποια προσπάθεια περιορισμού της πρόσληψης τροφής με σκοπό την απώλεια βάρους, αλλά δεν βλέπουν την ζυγαριά να «ξεκολάει» για διάστημα μεγαλύτερο από 4 εβδομάδες.

Αιτιολογία

Κάποιος που ξεκινάει μόνος του μία προσπάθεια μείωσης του βάρους, συχνά δεν ελέγχει την κατάσταση του οργανισμού του. Υπάρχουν όμως παθολογικά προβλήματα που μπορεί να ευθύνονται για την στασιμότητα του βάρους, όπως ο υποθυρεοειδισμός, η υπερινσουλιναιμία λόγω κακής γλυκαιμικής ρύθμισης αλλά και το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών. Για τον λόγο αυτόν, πρέπει πριν την εκκίνηση της προσπάθειας να γίνει ένας αιματολογικός έλεγχος και να αξιολογηθεί από τον γιατρό. Άλλωστε ένας τέτοιος έλεγχος πρέπει να γίνεται τουλάχιστον κάθε χρόνο για την αποφυγή ανεπιθύμητων καταστάσεων.

Από διατροφικής πλευράς, το πρόβλημα μπορεί να οφείλεται στον πολύ έντονο θερμιδικό περιορισμό. Αν και δεν είναι σύνηθες, σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει μία αντίσταση του οργανσιμού στην απώλεια βάρους. Σε κάθε περίπτωση, ο θερμιδικός περιορισμός πρέπει να είναι ήπιος και ανάλογος με το αρχικό βάρος, το φύλο αλλά και την δραστηριότητα αυτού που κάνει μία τέτοια προσπάθεια. Παράλληλα, για τον καλύτερο έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης και ινσουλίνης, προσπάθησε να καταναλώνεις αρκετά φρούτα και λαχανικά, όπως και ολικής άλεσης ψωμί, ζυμαρικά και δημητριακά πρωινού. Τα ολικής άλεσης δημητριακά είναι τρόφιμα που παρουσιάζουν αργή απορρόφηση, χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και προσφέρουν καλύτερο κορεσμό, ενώ παράλληλα δίνουν ενέργεια.

Εικόνα
διαιτα

 

Περίπτωση 2η

Άτομα που έχουν ξεκινήσει μία προσπάθεια απώλειας βάρους με επιτυχία για διάστημα 1-2 μηνών και στη συνέχεια υπάρχει μία «στασιμότητα» του βάρους.

Αιτιολογία

Στην περίπτωση αυτή, είναι ξακάθαρο ότι τα αίτια είναι διατροφικά. Ο οργανισμός έχει δείξει ότι ανταποκρίνεται στην προσπάθεια για τις πρώτες εβδομάδες και στη συνέχεια κάτι αλλάζει. Συνήθως οφείλεται στην ήπια χαλάρωση του ατόμου που κάνει την προσπάθεια. Απολαμβάνει ήδη τα πρώτα αποτελέσματα και σε ορισμένες περιπτώσεις, χωρίς να το αντιλαμβάνεται αυξάνει την ποσότητα κατανάλωσης ή αλλάζει το είδος της τροφής, προκαλώντας και στις δύο περιπτώσεις αύξηση της θερμιδικής πρόσληψης. Για την εξέλιξη της προσπάθειας, θα πρέπει να γίνει και πάλι τακτικός όπως στην εκκίνηση και παράλληλα να βελτιώνεται. Θα μπορούσε για παράδειγμα να προσθέσει την ήπια άσκηση, εφόσον δεν το έχει κάνει από την αρχή της προσπάθειας του.

Το παράδοξο της φυσικής δραστηριότητας: Κάτι που πρέπει να γνωρίζεις είναι ότι η  αλλαγή και συνήθως η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας, μπορεί να συγκρατήσει τον ρυθμό απώλειας βάρους στη ζυγαριά. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χάνεις λίπος ή ότι δεν πρέπει να ξεκινήσεις. Το γεγονός οφείλεται στην αλλαγή της σύστασης του οργανισμού και κυρίως των επιπέδων υγρών.

Εικόνα
διαιτα άσκηση

 

Περίπτωση 3η

Μετά από απώλεια του 10% του αρχικού βάρους (αφορά παχύσαρκα άτομα ΔΜΣ>30), παρουσιάζεται το λεγόμενο πλατώ βάρους το οποίο μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 4 εβδομάδες.

Αιτιολογία

Διατροφικά αίτια

Συνεχόμενα μονότονη διατροφή χωρίς έμφαση στη θρέψη του οργανισμού, αλλά μόνο στον ενεργειακό περιορισμό. Στόχος πρέπει να είναι η καλύτερη θρέψη αλλά και η ποικιλία. «ΣΠΑΣΕ ΤΗΝ ΡΟΥΤΙΝΑ».

Διατροφή που δεν ενισχύει την φυσιολογική λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος. Το εντονότερο στρες μπορεί να οδηγήσει στην στασιμότητα του βάρους για μεγαλύτερο διάστημα από το φυσιολογικό.

Φυσική δραστηριότητα

Ο οργανισμός μειώνει τη συνολική ενεργειακή κατανάλωση λόγω μείωσης του όγκου – βάρους. Στο σημείο αυτό απαιτείται η παράλληλη αύξηση της φυσικής δραστηριότητας για την βελτίωση του μεταβολικού ρυθμού.

Οργανικά αίτια

Μετά από συνεχή περιορισμό της ενεργειακής πρόσληψης, συχνά παρατηρείται υπολειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Στο σημείο αυτό απαιτούνται εξετάσεις αίματος και η συνδρομή ενός ενδροκρινολόγου για τη φυσιολογική εξέλιξη της διαδικασίας απώλειας βάρους.

Αγαπημένο
Stikoudi
stik with me
Ανακάλυψε τον καλύτερο εαυτό σου με την Κατερίνα Στικούδη!