ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Γιατί δεν πρέπει να τρως φακές ή σπανακόρυζο με φέτα;

Πολλοί κάνουν το λάθος να τρώνε φακές με φέτα ή σπανακόρυζο αλλά αυτό δεν βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου, ειδικά αν ο σίδηρος σου είναι πεσμένος.
22.11.2021
3
'
σπανακόρυζο με φέτα σίδηρος istockphoto

Η έλλειψη σιδήρου εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα και στις βιομηχανικές και στις αναπτυσσόμενες χώρες και οι νέες γυναίκες είναι ιδιαίτερα ευάλωτες. O σίδηρος είναι πολύ σημαντικός για τον οργανισμό μας επειδή παίζει το ρόλο του μεταφορέα οξυγόνου στο σώμα, γι’ αυτό και θέλει ουσίες που θα τον βοηθήσουν να απορροφηθεί καλύτερα.

Τι εμποδίζει τον σίδηρο;

Οι αναστολείς σιδήρου, είναι ουσίες που εμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου, όπως

  • Οι ταννίνες που βρίσκονται στο τσάι και τον καφέ. Καλό θα ήταν να πίνεις καφέ ή τσάι τουλάχιστον μια ώρα πριν κάθε γεύμα και δυο ώρες μετά.
  • Το φυτικό οξύ που βρίσκονται στα δημητριακά ολικής άλεσης και στους ξηρούς καρπούς.
  • Το οξαλικό οξύ που περιέχει το σπανάκι.
  • Το ασβέστιο σε γιαούρτι και τυρί, φέτα. Το γάλα φρόντισε να το καταναλώνεις τουλάχιστον δυο ώρες μετά τη λήψη σιδήρου και η συνολική πρόσληψη να μην υπερβαίνει τα 3 φλιτζάνια την ημέρα.
  • Οι πρωτεΐνες σόγιας. 
Εικόνα
istockphoto

Διάβασε ακόμη: Σήμερα τρώμε φακές!

Συνδυασμοί γευμάτων προς αποφυγή

  • Όσπρια (φακές) με φέτα ή τυρί σόγιας 
  • Σπανακόρυζο με φέτα 
  • Τσάι ή καφές μετά από γεύμα υψηλό σε σίδηρο (π.χ. κρέας)

Τι ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου

Για να ενισχύσεις την απορρόφηση του φυτικού σιδήρου θα πρέπει να συνδυάζεις τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο με: 

  • Βιταμίνη C
  • Κιτρικό οξύ (βρίσκεται κυρίως στο λεμόνι)
    Συνδυασμοί γευμάτων που είναι επιτρεπτοί
  • Ρεβύθια με λεμόνι.
  • Όσπρια με σαλάτα ντομάτα ή ένα φρούτο πλούσιο σε βιταμίνη C μετά το γεύμα (π.χ. πορτοκάλι, φράουλα, ακτινίδιο).
  • Σπανακόρυζο με λεμόνι και φυσικό χυμό πορτοκαλιού.
  • Φακές με ξύδι.
  • Αρακά κοκκινιστό (με ντομάτα).
  • Κόκκινα φρούτα με ξηρούς καρπούς.

Διάβασε ακόμη: 6 λαχανικά πλούσια σε σίδηρο για να εντάξεις στη διατροφή σου

Να θυμάσαι: Ο σίδηρος ως συμπλήρωμα πρέπει να προσλαμβάνεται με άδειο στομάχι το πρωί, ενώ η βιταμίνη C μπορεί να ξεκινήσει να λαμβάνεται από το πρωί και σε μικρότερες δόσεις μέσα στη μέρα.

Σε ενδιαφέρει: Που αλλού "κρύβεται" η πρωτεΐνη εκτός από το κρέας;

Αγαπημένο
Stikoudi
stik with me
Ανακάλυψε τον καλύτερο εαυτό σου με την Κατερίνα Στικούδη!