ΝΕΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πληκτρολόγησε μια λέξη-κλειδί που σε ενδιαφέρει

AdBlock Detection Block

Επιτρέψτε τις διαφημίσεις στον ιστότοπό μας

Φαίνεται πως χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα (ad blocking) αποκλεισμού διαφημίσεων.
Στηρίξτε μας για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Φραπέ: Τα 5 σημαντικά οφέλη του εθνικού μας καφέ

Είσαι σίγουρος ότι τα ξέρεις όλα;
3
'
frappes-kai-ofeli-poia-einai

Ο κρύος στιγμιαίος καφές, ο γνωστός σε όλους μας φραπέ, αποτελεί ίσως τον εθνικό μας καφέ. Tο 1957 στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ένας εργαζόμενος έκανε τη μεγάλη «ανακάλυψη»: ανακάτεψε στο σέικερ στιγμιαίο καφέ με κρύο νερό. Αυτή ήταν και η στιγμή της γέννησης της ιδέας του φραπέ! Από τότε, η παγωμένη εκδοχή του στιγμιαίου καφέ διαδόθηκε σε όλον τον κόσμο και ταυτίστηκε με την ελληνική κουλτούρα.           

Εκτός όμως από την απόλαυση, ο κρύος στιγμιαίος (όπως αντίστοιχα και ο ζεστός) καφές έχει να προσφέρει και σημαντικά συστατικά για την υγεία μας.

Ας μάθουμε περισσότερα για τα οφέλη του φραπέ

Ο στιγμιαίος καφές εμπεριέχει καφεΐνη και πολλά σημαντικά αντιοξειδωτικά συστατικά. Η αντιοξειδωτική ικανότητα του οργανισμού αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα πρόληψης πολλών νοσημάτων φθοράς και φυσικής γήρανσης. Πέρα από τα ενδογενή αντιοξειδωτικά συστήματα που το ίδιο το σώμα μας διαθέτει, είναι σημαντικό να φροντίζουμε καθημερινά να τροφοδοτούμε τον οργανισμό μας με αντιοξειδωτικά συστατικά μέσα από τα τρόφιμα και τα ροφήματα που καταναλώνουμε. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω μια σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών συστατικών αποτελεί ο στιγμιαίος καφές.

Διάβασε επίσης: Μήπως ο καφές σαμποτάρει την δίαιτα σου; Οι θερμίδες που έχουν όλοι οι καφέδες

Τα κυριότερα από αυτά είναι τα χλωρογενικά οξέα, που ανήκουν στην «οικογένεια» των πολυφαινολών και ασκούν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, προστατεύοντας τον οργανισμό από την επιβλαβή δράση των ελευθέρων ριζών. Με αυτόν τον τρόπο, συμβάλλουν στην μείωση του κινδύνου εμφάνισης νοσημάτων που συνδέονται με το οξειδωτικό στρες. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι ο καφές όχι μόνο περιέχει μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών, αλλά υπερτερεί και έναντι ροφημάτων όπως το τσάι. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα ποτήρι κρύου στιγμιαίου καφέ (frappé) (300 ml με 4 γραμμάρια καφέ) περιέχει 860 mg αντιοξειδωτικών, μια κούπα ζεστού στιγμιαίου (200 ml με 3 γραμμάρια καφέ) περιέχει 645 mg αντιοξειδωτικών, ενώ ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι (150 ml) περιέχει 172 mg αντιοξειδωτικών και ένα φλιτζάνι μαύρο τσάι 144 mg αντιοξειδωτικών.

frappes

Ποια είναι τα 5 οφέλη που πρέπει να ξέρεις

Με βάση τα παραπάνω όσον αφορά στην υγεία μας, τα κυριότερα οφέλη του φραπέ και γενικά του στιγμιαίου καφέ, με βάση πάντα την υπάρχουσα επιστημονική βιβλιογραφία, είναι :

  • Μπορεί να βελτιώσει την καρδιακή υγεία και να αποτρέψει την καρδιαγγειακή νόσο

Η πρόσληψη καφέ σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας και εγκεφαλικού επεισοδίου. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση τριών έως τεσσάρων φλιτζανιών καφέ μειώνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο κατά 19% και τις καρδιαγγειακές παθήσεις κατά 15% σε σύγκριση με την μη κατανάλωση καφέ.

  • Βοηθά στη διατήρηση της καλής λειτουργίας του εγκεφάλου

Ο στιγμιαίος καφές περιέχει καφεΐνη, η οποία γνωρίζουμε ότι σχετίζεται με την ενεργοποίηση των εγκεφαλικών κέντρων και την μεγαλύτερη τόνωση και εγρήγορση. Παράλληλα, τα αντιοξειδωτικά του καφέ έχουν σήμερα συσχετιστεί με προστασία από εκφυλιστικές νευρολογικές διαταραχές, όπως η νόσος του Parkinson και του Alzheimer.

  • Μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη

Ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου ΙΙ είναι ένα νόσημα με πολύ μεγάλη συχνότητα εμφάνισης. Χαρακτηρίζεται από τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Ερευνητικά δεδομένα έχουν ταυτίσει την κατανάλωση καφέ με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ, κυρίως λόγω των αντιοξειδωτικών συστατικών του.

Διάβασε επίσης: Διαβήτης εγκυμοσύνης: Ποιες γυναίκες κινδυνεύουν περισσότερο; 

  • Βελτιώνει τη φυσική απόδοση και την αντοχή

Πολλές μελέτες δείχνουν ότι ο καφές αυξάνει την εγρήγορση και βελτιώνει την ψυχική και σωματική απόδοση βραχυπρόθεσμα. Η καφεΐνη είναι ένα φυσικό εργογόνο που χρησιμοποιείται ευρέως πριν και κατά τη διάρκεια παρατεταμένης άσκησης. Ένας στιγμιαίος καφές, με βάση τη συνήθη δοσολογία παρασκευής του, περιέχει για τον κρύο (Frappé) περί τα 160 mg καφεΐνης και για το ζεστό περίπου 110 mg. Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο πολλοί αθλητές και λάτρεις της γυμναστικής επιθυμούν να έχουν λίγο καφέ πριν πάνε στο γυμναστήριο ή στην προπόνησή τους.

  • Βοηθά στην προστασία της υγείας του ήπατος

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι οι λάτρεις του καφέ έχουν μειωμένο κίνδυνο ηπατικών δυσλειτουργιών. Από τα αποτελέσματα μιας μεγάλης μεταανάλυσης η οποία δημοσιεύτηκε στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό European Journal of Gastroenterology & Hepatology και περιλάμβανε σειρά επιμέρους μελετών, φάνηκε ότι ο κίνδυνος για επιπλοκές στο συκώτι σε άτομα που πίνουν καφέ είναι σημαντικά χαμηλότερος.

Διάβασε ακόμα: 4+1 μύθοι για τον στιγμιαίο καφέ που πρέπει να γνωρίζεις!

Αγαπημένο
Stikoudi
stik with me
Ανακάλυψε τον καλύτερο εαυτό σου με την Κατερίνα Στικούδη!